رواية ابناء الجبالي الفصل الرابع عشر 14 والخاتمة بقلم رنا احمد
ابناء الجبالي ❤️❤️❤️
الخاااااتمة
في ڤيلا الجبالي ❤️❤️
كانت كل واحد حاضن مراته وهما مبتسمين ل حسن والي وصلهم ليه فعلا نجح في مخططه وخلاهم يعيشوا قصص حب لا توصف ويعترفوا بده ويفخروا بيه قدام العالم كله .
ادهم بابتسامه/بجد يا جدي انت طلعت حكايه بقا كل ده كانت خطه .
حازم بغيظ شديد/بقا كده يا جدي هونت عليك ده انت بهدلتني ..
حسن بابتسامه /كان علي قلبك زي العسل ولا لا يا سي حازم علشان خاطر عيون شربان .
حازم بص للشربات بعشق وحضنها /عندك حق يا جدي انا كنت مستعد اموت علشان خاطرها دي عشق طفولتي وشبابي .
ريان بأسف وندم/انا الي اسف يا جدي اسف علي كل حاجه اسف .
حسن بابتسامه /انت كمان اتعملت من الدرس يا ريان بس الحب غيرك وخلاك واحد تاني غير ريان القديم .
عامر بقلق شديد/وانا يا حاج حسن انا عرفت أن مش انت الي قتلت ابويا وأنه مات بسكته قلبيه بس اقسم بالله العظيم انا بحب هند ومقدرش ابعد عنها ابدا وياريت لو تقبلونه واحد منكم في وسطكم .
وقف قدامه حسن بابتسامه /انا خابر زين انك بتحبها من اللحظه الي جيت تاخدها يوم فرحها علشان كده سبتهالك لاني كنت متاكد انك مش هتاذيها اوعاك تكون فاكر أن وفقت علي كده خوف ولوي دراع لا قسما بالله العظيم انا سبتك تاخدها يومها علشان كنت واثق في حبك ليها والله كنت دفنتك مطرحك .
عااامر بفرحه بأس أيده باحترام /ربنا يخليك لينا يا سيد الناس .
جاااسر بابتسامه /خلاص بقا مش هنفضل نقلب في الي فات خلينا نفرح ونعيش الي جاي .
شهد حضنت جاااسر بحب /قلب اختك انت الي مفيش في برائته .
ريان بغيظ وغيره /انا مش فاهم هو جااسر بس الي اخوكي مانا كمان اخوكي .
شهد ضحكت بحب وحضنته /قلب أخته يا ناس تعال يا حبيبي .
يوسف بابتسامه /بجد ربنا يخليك لينا يا جدي .
حسن خضنهم كلهم /ويخليكوا ليا يارب ..
❤️❤️❤️❤️
في جناح ادهم وشهد....
كانت في حضنه وهي طايره من الفرحه .
/بجد مش قادره اصدق الي حصل ده يا ادهم
معقول كل ده كان تمثيل من جدي علشان يجمعنا مع بعض .
ادهم وهو بيبوسها في جبينها /الحمد لله يا حبيبتي بعشقك يا شهد وهفضل اعشقك طول العمر .
شهد بابتسامه وعشق /ربنا يخليك ليا يا حبيبي يا سيد الرجاله كلهم .
❤️❤️❤️❤️
في جناح منه وجاسر...
كان واقف جاااسر بينشف شعره قربت منه منه وحضنته بعشق وسعاده ..
/مش قادره اصدق انك سمحتني ياجااسر اوعدك هعيش عمري كله بس علشان اسعدك .
جاسر باسها بعشق /بحبك يا منه بحبك اوووي.
منه وهي بتبوس ايده بدموع/وانا بعشقك يا روح قلبي...
❤️❤️❤️❤️
في جناح ريان وحياه ...
كانت حياه بتجري بضحك وهي ماسكه بطنها .
/هههه اهدا يا مجنون انا حامل حرام عليك هولد بسببك .
ريان بغيظ شديد/بقولك ايه يا بت طاوعيني بدل مانتي عارفه الي هيحصل .
حياه وهي بتجري وقعت علي السرير بضحك حضنها ريان بعشق .
/ما كان من بدري يا حياتي .
حياه بعشق /بعشقك يا ريان .
ريان وهو بيبوسها بعشق /وانا بموت فيكي يا روحي ..
❤️❤️❤️❤️
في جناح حازم وشربات ...
كانت شربان نائمه على كتفه بسعاده وفرح .
/لاول مره احس اني في امان وانا في حضنك ومش خايفه من اي حاجه يا حبيبي .
حازم باسها في رأسها بعشق /انا طول عمري بحبك يا شربان من واحنا صغيرين وانا حاسس انك بتاعتي وملكي بحبك .
شربان بابتسامه /بموت فيك يا حبيبي.
❤️❤️❤️❤️❤️
في جناح هند وعاامر ..
هند كانت واقفه بضحك .
/ههههه مش قادره اصدق عاامر الصياد في فيلا الجبالي .
عامر حضنها بعشق /عاامر الصياد وقع في عشق بنت الجبالي وخلاص بقا واحد منهم علشان خاطر عيونها بحبك يا هند..
هند حضنته بعشق/وانا بعشقك يا عاامر .
❤️❤️❤️❤️
بعد مرور 3 سنوات ...
كان واقف كل عاشق منهم وفي حضنه معشوقته وهما شايفين حسن مع أحفاده الصغار يزرع فيهم أن الحب والعشق هما أساس الحياه ❤️❤️❤️❤️.
بحبكم قد الدنيا ❤️❤️❤️
ابناء الجبالي ❤️ ❤️ ❤️
رنا احمد عماد..
تمت